January 16, 2010

sushi who

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
För några månader sedan var jag och åt sushi första gången i mitt liv. Det är så många som gillar det så jag tänkte att okej det måste ju vara något gott. Nåja, det gick ju att äta men det var nog inget för mig... har inget emot fisken men kall ris? Är det meningen att vara kallt eller kunde de bara inte laga det rätt? Har inte riktigt insatt mig på det här... Anyways, kanske jag ger sushi en chans till någon dag, who knows.

4 comments:

  1. Åh, jag älskar sushi. Helt super gott! Fast jag tyckte inte heller om det första gången jag smakade på det...Så jag rekommenderar nog att testa sushi en gång till.:) Angående riset så skall det nog vara svalt, inte kylskåpskallt dock. Eller så här tror jag!;)

    ReplyDelete
  2. Bella: Okej du fick mig övertygad om att jag måste smaka på sushi en gång till. Det där riset jag åt var nämligen kallt :D Något ställe du kanske kan rekommendera i Helsingfors? :)

    ReplyDelete
  3. Jag brukar ofta gå till zen sushi i Kämp galleriet och under lunchtider kostar 8 bitar ungefär 8,40€ vilket är ett ok pris med tanke på vad sushi kostar på vissa ställen!:D

    ReplyDelete
  4. Bella: Priset är ju faktiskt inte illa, får se om man någon dag skulle hinna under lunchtiden. Tack för tipset! :)

    ReplyDelete

Thank you for visiting, you mean the world to me! ♥